Pozitív apróságok

"Reggeli ambicióbombák", lefekvés előtti üdítő gondolatok, hétköznapi bölcsességek, amiket jártomban-keltemben hallottam, olvastam, megszerettem és most megőrzöm ebben a blogban. Fontos: ez egy TANULÓ blog. Remélem lesz jobb is:)

Friss topikok

Linkblog

A mai pozitívságok...

2010.11.10. 07:50 granola

Az vagy, amire gondolsz c. Zig Ziglar könyvben olvastam: 

"Aki csak módszereket ismer meg, kénytelen azokhoz ragaszkodni, aki viszont elveket tanul meg, kialakíthatja saját módszereit"

Igy igaz. Like!

Másik, ugyan ebben a könyvben, a Hatékony kommunikáció cím alatt:

"Nem az a lényeg mit tudsz, vagy kit ismersz. Végeredményben csak az számít, ki vagy."

 

Este majd jönnek a lefekvés előtti üdítő gondolatok is:)

Ja, és a házi feladat!

A 7 és fél viselkedési formáról:

Mindegyik pontjával egyet értek. A magam részéről probálok (és próbáltam régebben is) igy viszonyulni a tanuláshoz. A problémákat nem szeretem tologatni magam előtt. Egyébként is: "Bármely egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta":) és "Az elszántaknak semmi sem nehéz" (csak úgy ontom az idevágó idézeteket, nem hiába gyüjtöm őket) Tehát az egyik kedvenc pontom a 3.: a kihívások inkább felvillanyoznak.

Másik kedvencem: Játssz! Imádom ezt a "23 dolog" játékot is! Nagyon élvezem ezt a módszert. Rávesz olyan dolgokra is, amit lehet hogy évekig ki sem próbáltam volna, mert elég nekem az e-mail, a közösségi oladalak, és ami a munkámhoz közvetlen kell. De most: mindent kipróbálok:)

Teljesen "pozitív tudatállapotban" várom a következő feladatokat:))

A bejegyzéseim külalakján és a blog megjelenésén javítanom kell, mert nem igazán tetszik, de hogy hogyan? Hát ezt még nem fedeztem fel:)

 

 

 Nem tudom hogy választódnak el a szövegeim, ezért most teszek egy próbát.

Tegnap került a kezembe egy könyv: Boldogság és gazdagság : a buddhista közgazdaságtan eszméi. Budapest : Typotex, 2010.

Nem vagyok közgazdász sem buddhista, de ezt érdeklődéssel forgattam. Régebben olvastam "A kicsi szép" c. könyvet és most kerültek helyre a dolgok a fejemben.

"A buddhista közgazdaságtan egy minimalizáló gondolkodásmódot képvisel, amely szerint minimalizálni kell a szenvedést, a vágyakat, az erőszakot, a létezők instrumentális használatát és az önérdeket. A "kicsi szép" és a "kevesebb Több" szlogenek a buddhista közgazdaságtan alapállását fejezik ki. Olyan stratégiáról van szó, amely úgy kiván megélhetést teremteni az emberek számára, hogy közben csökkentse az emberi és nem emberi lények szenvedését - a szükségtelen vágyak megtagadása, az erőszak elutasítása, avalódi törődés és nagylelkűség gyakorlása által" (Zsolnai László)

A bibi, csak a "szükségtelen vágyakkal" lehet, gondolom én. Ez annyira szubjektív... és millióknak a szükségesből sem jut! Hát elgondolkodtató...

Pedig ez a fenntartható fejlődés alapja. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pozitivaprosagok.blog.hu/api/trackback/id/tr412435954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása